10 mai - 30 iulie 2024


changing environments


15.000 mp de artă și știință
11 orașe din România


rețea, platformă, expoziții, filme, spectacole,
ateliere, conferințe



︎︎︎

︎
︎︎︎
︎
︎



10 mai - 30 iulie 2024

changing environments


15.000 mp de artă și știință
15 orașe din România


# despre    ︎ evenimente    ︎︎︎ expoziții

organizatori

︎GALATECA
︎NEO ART ROMÂNIA

co-organizatori

︎UNITH2B

susținut de

︎BRD Groupe Société Générale







Seria 2. Ediția 1.



Felicitări și mult succes în continuare celor 5 câștigători ai Burselor NEO ART CONNECT oferite de BRD Groupe Société Générale

 

Dragoș Dogioiu

Artist vizual

Dogioiu Dragos-Ion este un artist New-Media interesat de XR și animație, activ în prezent în București. În calitate de membru al Kinema Ikon, a colaborat cu ei în mai multe expoziții și ateliere.

De asemenea, a lucrat cu muzee, galerii private și instituții culturale, inclusiv cu Centrul Ars Electronica Linz, unde a participat la o expoziție de grup în 2022. În 2023 a participat la festivalul Boulevart Dubai în calitate de reprezentant al Galeriei Anca Poterasu. În prezent este profesor asociat la Centrul CINETIc din București, unde predă materii legate de VR, AR și construcția de lumi.

Instalația Husk


prezintă un fragment dintr-un ecosistem situat într-un viitor îndepărtat, și are ca temă rezistența faunei și florei în urma dezastrelor provocate de om. Sistemul de rădăcini străpunge pereții galeriei, luând forma unui om ale cărui rămășițe în descompunere au alimentat creșterea unui ansamblu complex de plante și insecte, lăsând în urmă doar forma corpului și implanturile tehnologice deteriorate. Prin crăpăturile întunecate ale rețelei de rădăcini trăiesc insecte reziliente, afide (unul dintre cei mai răspândiți dăunători din lume) care au reușit să supraviețuiască apocalipsei și continuă să se hrănească din seva plantei. Ciclul de viață al acestor creaturi persistente este prezent în lucrare, de la începuturile existenței lor sub formă translucentă, până la stadiul de dezvoltarea al aripilor, prezent în componența de realitate augmentată a lucrării.







Elena Waldorf

Artist vizual

Elena Waldorf
Nestian Elena Aka Waldorf (n. 1997, Rupea) este artist vizual, absolvent al Universității de Artă și Design Cluj-Napoca, Foto-Video, licență și master. Aceasta este preocupată de video, fotografie, pictură și instalație, iar principalele sale lucrări conțin teme care au în vedere condiția umană în era digitalizării.

Artista a participat la mai multe expoziții, atât personale, cât şi colective: în 2017, aceasta a câstigat o bursă ERASMUS la Universitatea de Arte Magdalena Abakanowicz, din Poznan, Polonia.

The Morbid Myth of Digital Dementia


Proiectul video interactiv explorează subtilitățile deconectării provocate de utilizarea excesivă a tehnologiei în societatea contemporană. Prin împletirea artei și a științei, acesta își propune să aducă în prim-plan introspecția asupra modului în care interacționăm cu mediul digital și impactul asupra stării noastre mentale și emoționale.

Videoclipul oferă trei finaluri diferite, iar privitorul poate alege una dintre aceste variante, fiind invitat să participe activ la experiență.

Într-o lume în care tehnologia pare să domine, acest proiect își propune să provoace privitorul să mediteze asupra propriilor obiceiuri și să găsească un echilibru între conectarea la realitate și imersiunea în lumea digitală. Este un apel la conștientizare și la reflecție asupra modului în care tehnologia influențează existența umană în era digitală





Sebastian Comănescu

Artist media / designer computațional

Sebastian Comănescu
Sebastian Comănescu este artist media / designer computațional cu o privire ascuțită pentru detalii și o pasiune pentru structuri complexe și fenomene naturale.

Are o formație în arhitectură care completează experiența sa cu tehnologiile interactive. Se simte cel mai împlinit când lucrează la proiecte complexe și transdisciplinare. Își propune și speră să crească treptat scala și complexitatea proiectelor sale artistice.

Thigmonastic Specimen 001

Prototip speculativ al unui organism simbiotic grefat pe un buștean

Proiectul video interactiv explorează subtilitățile deconectării. Hibridul examinează pe separarea percepută(de noi) dintre natura și artificial, diferențiere care de cele mai multe ori oferă confortul unei atitudini inactive în ceea ce privește mediul. Natura a devenit un loc “vizitabil”, doar cu condiția părăsirii intenționate a mediului antropic.

Specimenul, care desi la o prima vedere, pare ca a acaparat elementul natural, invita la o contemplare asupra micro-ecosistemului, incă viu, pe care acesta îl protejează. În urma unei priviri atente pe buștean se văd urme ale unei descompuneri cauzate de agenți încă activi;gauri, licheni, fungi.

Prin intermediul “organului” din partea frontală, specimenul răspunde nastic la prezența umanoizilor în jurul mediului gazda(bușteanul) cu scopul de a-l proteja de interferențe. Astfel, creatura se încadrează într-un regn speculativ dintr-un viitor în care mediul natural are nevoie de proteze artificiale pentru a-și desfășura procesul.





Sânziana Gheorghe

Artist vizual

Sânziana Gheorghe
Sânziana Gheorghe este artist vizual și doctorandă în Timișoara, în cadrul Facultății de Arte și Design, Universitatea de Vest din Timișoara. Este membru stagiar în cadrul UAP România din 2023.

Ca demers creativ, lucrările pe care le realizează sunt din domeniul graficii de șevalet, al gravurii, al picturii, al instalației, îmbinând tehnici tradiționale de desen și gravură cu tehnici experimentale. Prin opera sa, artista urmărește să surprindă punctul de contact dintre aria figurativului –în deosebi figura umană, și aria abstractului, traducând în limbaj vizual, jocul dintre rațiune și instinct.

Silicon Souls:Mars Odyssey


În acest joc video, tema "Changing Environments" este abordată prin analogia dintre viața trăită de noi, oamenii societății secolului XXI, și viața imaginară a unei colonii de roboți umanoizi din viitor, construiți și trimiși de oameni pe planeta Marte, pentru a pregăti viitorul habitat uman. Analogia dintre cele două lumi se bazează pe relațiile interumane și importanța de a le întreține, indiferent de contextul în care ne aflăm.

În jocul video "Silicon Souls: Mars Odyssey", premisa este următoarea: jucătorul controlează un robot muncitor care trebuie să se întoarcă în colonia de care aparține. Pentru a face acest lucru, trebuie să traverseze o zonă deșertică în timpul unei furtuni de nisip. Înainte de a pleca, primește un mesaj de la un prieten robot, care îi cere să îl ajute să recupereze niște fotografii pierdute în furtună. Jucătorul poate alege să îl ajute pe prietenul său să recupereze fotografiile sau poate ignora rugămintea și să caute drumul spre colonie. Pe parcursul jocului, jucătorul trebuie să străbată deșertul și să evite furtuna de nisip, care îi poate afecta progresul. Jucătorul are posibilitatea să caute și să vizualizeze fotografiile pierdute sau să meargă direct în colonie, fără să ajute prietenul. Relația cu prietenul evoluează în funcție de deciziile jucătorului.

Jocul video "Silicon Souls: Mars Odyssey" a fost realizat în colaborare cu programatorul Luchian Mihai Gheorghe, masterand al Facultății de Matematică și Informatică, Universitatea de Vest din Timișoara.







Marina Oprea

Artist vizual

Marina Oprea
Marina Oprea (n.1989) este o artistă care trăiește și lucrează în București. Lucrările sale pornesc de la o fascinație pentru observarea și deconstrucția modurilor în care se formează o identitate, fie că este vorba despre persoane, locuri, obiecte, în raport cu societatea patriarhală, lumea artei și/sau pozițiile sale personale.

Proiectele sale sunt adesea colaborative și folosesc diverse medii artisticep recum arta performanței, obiecte gata făcute, video, arta peisajului sau instalații. A stârnit recent interes pentru tot ceea ce ține de fosile, ruine, rămășițele unora demult uitate, împreună cu teoriile transumaniste și speculațiile despre viitorul îndepărtat. Face parte din grupul de artiști Nucleu 0000.

Ourcelium

Instalație video (2 videouri - 09:05 min, sound),lut polimeric, răsină epoxidică, silicon

În era contemporană, în care influența umană este aparent dominantă, o realitate esențială este adesea eclipsată de preocupările antropice: adevărata specie dominant a biosferei este regnul fungilor. In timp ce omenirea rămâne închisă în limitele căutărilor sale individualiste și ignoră mecanismele subtile care guvernează ordinea ecologică, miceliul rămâne o emanație a tenacității tăcute, adaptată la cele mai neospitaliere manifestări ale excesului uman. Din ruinele culturii consumeriste si din traumele degradării ecologice, rețelele de miceliu se dezvoltă împletindu-și filamentele delicate printre deșeurile industriei umane. Chiar și în contemplarea dispariției speciei noastre, rezistența durabilă a vieții însăși perseverează.Particulele microplastice devin asimilate, emisiile de hidrocarburi sunt metabolizate și chiar și spectrul contaminării radioactive este atenuat prin procese de bioremediere micotică. În schema mai larg a existenței, ciupercile nu doar transcend dominația efemeră a omenirii, ci sistemele lor organice se oglindesc deja în rețelele tehnologice artificiale, find punctul 0 atât pentru lumea naturală, cât și cea mecanică.

Video: Alexandru Mihai Gheorghe, Claudiu Turcu
Sound: Diana Miron









NEO︎︎︎ART CONNECT este un eveniment care nu s-ar putea întâmpla fără implicarea partenerilor noștri.


Mulțumim:



Parteneri media





Pentru detalii: burse@neoartconnect.ro Pentru și mai multe detalii: Andreea Sandu, Fondator NAC - andreea@galateca.ro

© neo︎︎︎art connect 2024